Судна під іноземним прапором на річках України в 2019 році: ріст удвічі

Автор: Андрій Муравський

У 2019 році вантажні судна під іноземним прапором більш ніж в два рази частіше заходили в українські річкові порти, ніж роком раніше і відповідно збільшили обсяг перевезених вантажів. Третина всіх перевезених цим флотом вантажів в минулому році склала експортна агропродукція. Такі дані отримало агентство Food&Agri PR, проаналізувавши одноразові заявки на захід в українські порти.

Судна під іноземним прапором на річках України в 2019 році: ріст удвічі

Більш детальну аналітику за вантажами й річковими терміналами ми представимо під час «Річкового форуму 2020», який відбудеться 5 березня 2020 року у Києві у конференц-холі INVERIA flow space (вул. Володимирська, 49А, навпроти «Золотих воріт»). Зареєструватись можна за лінком 

За 2019 рік Держслужба морського та річкового транспорту України видала 384 одноразових дозволів судам під іноземним прапором для завантаження і розвантаження в наших річкових портах. Щоправда, дві з них вже були надані на судозаходи на початку січня. В цілому ці судна перевезли близько 1,2 млн тонн вантажів.

Цей показник значно перевищує підсумки 2018 року, коли одноразові дозволи отримало 174 судна (до кінця серпня 2018-го їх видавала Держслужба України з безпеки на транспорті, після – вже новостворена Морська адміністрація). У 2018 році іноземний флот доставив в українські порти і з них 577,3 тис. тонн вантажів.

У 2019 році українськими річками  іноземні судна транспортували 364,5 тис. тонн агропродукції. Вони здійснили тут справжній прорив порівняно з попереднім періодом: згідно із заявками, в 2018 році річкові порти повантажили на іноземний флот 69,8 тис. тонн агропродукції.

Помітне збільшення заходів суден під іноземним прапором на термінали, що знаходяться вгору по річці Дніпро. У 2018 році агропродукція йшла в основному з Херсонського річкового порту, де тоді перевалили 56 300 тонн висівок, сої тощо. У 2019 році звідси під іноземним прапором пішло  до Туреччини, Греції, Італії та Кіпру 60 800 тонн пшеничних висівок, соняшникового шроту, пшениці, ячміня. З Миколаївського річкового порту було відправлено 13 500  тонн висівок. Тобто, на загальному фоні це не таке значне збільшення.

Зате, наприклад, термінал «Акварель» в місті Дніпро мав у 2018 році лише дві заявки на захід суден під іноземним прапором. А 2019-го обробив за рік 63 судна під іноземним прапором, перевантаживши 168 620 тонн вантажів. До Туреччини йшла українська агропродукція, звідти прибували будматеріали, металопродукція і т.д. Так, в трюми на експорт було завантажено 89 800 тонн шроту, пшениці, кукурудзи, також до Туреччини пішла одна партія металопродукції (2100 тонн).

«Третій експедиційний загін підводних і гідротехнічних робіт» в Запоріжжі відвантажив на 25 суден під іноземним прапором 67 000 тонн агропродукції, переважно – шроту, який доставлявся до Туреччини. У 2018 ж році сюди, згідно з даними Морської адміністрації, зайшло тільки одне судно під іноземним прапором, яке забрало в Туреччину 2800 тонн соєвого шроту.

Зернові вантажі відправлялися на експорт і з інших невеликих річкових терміналів. «Тягинське хлібоприймальне підприємство» відвантажило в Туреччину 28,9 тис.  тонн сої й 3 тис.  тонн пшениці, обробивши вісім суден під іноземним прапором. «Зерно Таврії» відвантажило в Туреччину 6 тис. тонн сої. «Смарт-Дніпро» прийняв вісім суден і завантажив на них 22 250 тонн агропродукції. До Туреччини пішло 6 тис. тонн кукурудзи, 12,2 тис. тонн пшениці, 3 тис.  тонн шроту і 1050 тонн сої.

Згідно із діючим законодавством, для заходу до річкових портів України суда під іноземним прапором мають отримати одноразові дозволи. І при тому не мають права працювати в каботажі. Тобто, можуть перевезти вантаж з річкового порту до порту іншої країни, але не можуть перевезти його, скажімо, зі Світловодську до Херсону.

Більш детальну аналітику за вантажами й річковими терміналами ми представимо під час «Річкового форуму 2020», який відбудеться 5 березня 2020 року у Києві у конференц-холі INVERIA flow space (вул. Володимирська, 49А, навпроти «Золотих воріт»). Зареєструватись можна за лінком 

Андрій Муравський,

аналітик агентства Food&Agri PR, співорганізатор «Річкового форуму 2020».


Проект Е40: в чому інтерес України та Білорусі

Проект Е40: в чому інтерес України та Білорусі

Автор: Андрій Муравський

Коментар Андрія Муравського для ubr.ua з приводу перспектив Проекту Е40

Читати більше
Агропродукція - головний драйвер  зростання перевезень Дніпром

Агропродукція - головний драйвер зростання перевезень Дніпром

Автор: Ігор Гошовський

У 2019 році перевезення Дніпром зерна виросло на 54%. Тож не дивно, що тема перспектив і поточних можливостей річкових перевезень дуже цікавить агровиробників.

Читати більше

Контакти

Телефон:

+38 (073) 0089771